Raport SEO - wszystko co musisz wiedzieć

Raport SEO - wszystko co musisz wiedzieć

Dobre pozycjonowanie opiera się na szeregu działań, które wykonujemy regularnie. Raport SEO służy temu, by sprawdzić, czy te czynności faktycznie przynoszą zamierzone efekty. Na czym głównie polega? Za jego pomocą możemy uzyskać informacje na temat ruchu organicznego, sprawdzić zaangażowanie, wydajność, konwersje czy szybkość strony. Dzięki temu możemy sprawdzać różne techniki służące pozycjonowaniu i stosować najlepsze rozwiązania, dobrane do naszych indywidualnych potrzeb.

Raport SEO – jak i przez kogo jest tworzony?

Po co tworzony jest raport SEO? Raport SEO ma za zadanie pokazać klientom, że praca specjalistów nie idzie na marne, nie wszystkie efekty widoczne są od razu, dlatego taki raport to bardzo ważna część każdego audytu. Dzięki niemu jesteś w stanie przeanalizować wszystkie dotychczasowe kroki, wprowadzić zmiany, czy ulepszyć wiele z działań. Podejmując współpracę z agencją lub freelancerem w pierwszej kolejności powinni określi, jakie są cele pozycjonowania. Jakie są główne cele pozycjonowania? Do podstawowych należą: poprawienie widoczności dla konkretnego słowa kluczowego, zwiększenie ruchu na stronie, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie liczby leadów. Jeśli tylko specjaliści znają cele klienta, automatycznie polepsza się jakość raportu SEO. Co ile warto wykonywać taki raport? Raz na pół roku, zrobienie raportu to ‘must have’. Robiąc go częściej, nie zawsze jesteśmy w stanie zobaczyć wszystkie efekty, niektóre działania potrzebują więcej czasu.

Raport SEO – na te aspekty zwróć uwagę

Raporty SEO muszą być dokładnie analizowane. Szczególnie należy się przyjrzeć błędom oraz aspektom technicznym, mogą one mieć wpływ na pozycjonowanie się. Należy śledzić potencjalne spadki, to w jaki sposób zmieniają się rankingi słów kluczowych i stale weryfikować ruch organiczny. Ważne jest, by sprawdzić ile czasu użytkownicy spędzali na naszej stronie oraz, które podstrony odwiedzali najchętniej. Sprawdź, które strony czytali najczęściej. Dobrze przeanalizowany raport SEO pozwoli Ci na opracowanie lepszej strategii marketingowej i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.

Raport SEO – podsumowanie

Raport SEO, jak widać jest bardzo ważnym elementem strategii marketingowej. Może być obszerny i szczegółowy, ale nie musi. Ważne jest by pokazywał klientom, jak rosną statystyki i jak pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność jego firmy.

Spodobał Ci się powyższy artykuł i chcesz zwiększyć swoją wiedzę na temat pozycjonowania? Zajrzyj na nasz portal!