Pozycjonowanie sklepów internetowych Shopify
Prowadzisz działalność na platformie Shopify? Prowadzenie sklepu w takim miejscu jest dość proste, dlatego coraz więcej polskich przedsiębiorców prowadzi biznes za pomocą tej platformy. Trzeba jednak pamiętać, że otwarcie sklepu w sieci wcale nie oznacza, że sklep będzie widoczny dla klientów. Muszą do niego dotrzeć poprzez odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego.
Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepów w Shopify?
Shopify to kanadyjska platforma e-commerce, która pozwala na otwarcie sklepu internetowego, dopasowując do swoich potrzeb sprzedażowych. System oferuje wiele wtyczek oraz rozszerzeń, dzięki którym można na przykład integrować serwis z Amazonem i wybranymi systemami płatności. Właścicielowi sklepu pozostaje fachowa obsługa klientów i realizacja zamówień. Jednak, aby klienci wiedzieli o naszym sklepie, niezbędne jest pozycjonowanie. Shopify umożliwia po dobrym pozycjonowaniu dobrą widoczność w serwisie Google. W rezultacie, gdy klient wpisze w wyszukiwarkę frazy związane z działalnością naszego sklepu. Pozycja sklepu w wyszukiwarce jest zależna od tego, za jak wartościowy uzna go Google. Właśnie za pomocą pozycjonowania można udowodnić, że sklep zasługuje na wysoką lokatę wśród konkurencji.
Czy samodzielne pozycjonowanie to dobry pomysł?
Platforma oferuje wiele narzędzi w zakresie pozycjonowania. Właściciele sklepów mogą automatycznie generować linki o przyjaznych SEO adresach, generować mapy strony, edytować meta tagi, optymalizować atrybuty ALT i wiele więcej. Szeroka dostępność do narzędzi jednak nie wystarczy do poszybowania w górę w wyszukiwarce Google. Trzeba wiedzieć jak wykorzystać powyższe narzędzia. Jeśli nie masz zbytnio doświadczenia w pozycjonowaniu lepiej nie tracić czasu i zlecić to profesjonalistom. Chociaż współpraca z agencjami digitalowymi wiąże się z kosztami, to może ona zaowocować gigantycznymi oszczędnościami. Dlaczego? Ponieważ mądre pozycjonowanie wykonane przez agencję pozwoli w późniejszym czasie na efektywniejsze pozycjonowanie klientów.
W jaki sposób pozycjonować sklep na platformie Shopify?
Zanim zajmiesz się pozycjonowaniem, musisz wiedzieć, że to wieloetapowy proces, który zajmuje sporo czasu. Nie oczekuj więc błyskawicznych efektów, które pojawią się po tygodniu. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty, trzeba przede wszystkim dopracować stronę zarówno od strony technicznej, jak i treści. Samo pozycjonowanie musi rozpocząć się audytem, określającym jak wygląda stan sklepu, co trzeba zmienić na stronie, jak pozycjonuje się konkurencja czy jakie słowa kluczowe dobrać do pozycjonowania.