Pozycjonowanie dla biznesów lokalnych - czy warto?
Pozycjonowanie to jedna z najkorzystniejszych form marketingu internetowego. W swojej podstawowej odsłonie służy jednak budowaniu widoczności globalnej, skierowanej na użytkowników z całego kraju. Czy ma więc jakiś sens jeśli prowadzimy biznes lokalnie? Okazuje się, że tak, właśnie to wyjaśniamy w tym artykule.
Jak zawęzić SEO? Pozycjonowanie na danym terenie
Zacznijmy od tego, że przedsiębiorstwa chcące reklamować się lokalnie nie muszą wybierać SEO ogólnego. Mogą wybrać o wiele skuteczniejsze, przystosowane specjalnie do ich potrzeb pozycjonowanie lokalne. To nic innego jak pozycjonowanie skupiające się wyłącznie na danym terenie, np. mieście. Dzięki niemu możesz zacząć budować swoją widoczność regionalnie, czyli w wynikach wyszukiwania powiązanych z konkretnym miejscem. Odpowiednio prowadzone lokalne SEO sprawia, że Twoja strona jest wyświetlana zarówno użytkownikom znajdującym się na obsługiwanym przez Ciebie obszarze, jak i tym, którzy szukają oferty takiej jak Twoja właśnie w nim (np. planującym wyjazd czy wakacje).
Jak działa pozycjonowanie regionalne?
Podstawowa różnica, dzięki której pozycjonowanie regionalne (lokalne) jest w stanie zawęzić pozyskiwany ruch do konkretnego obszaru, to zastosowanie lokalnych fraz. Są to słowa kluczowe, które zawierają w sobie nazwę miejscowości (np. tanie noclegi Wrocław, fryzjer męski Katowice, restauracja azjatycka Łódź). Nie jest to jednak jedyna różnica. Co prawda, lokalne SEO bazuje na "klasycznym" pozycjonowanie szerokim, ale różni się od niego tym, jak przeprowadzane są poszczególne czynności. Kładzie się też w nim duży nacisk na elementy takie jak dbałość o spójne i właściwie publikowane dane adresowe i kontaktowe, optymalizacja wizytówki Google czy pozyskiwanie powiązanych regionalnie linków.
Jakie zalety ma pozycjonowanie lokalnie?
Pozycjonując swój biznes lokalnie, zyskujesz w wielu aspektach. Przede wszystkim, budowanie widoczności w lokalnych wynikach, ze względu na mniejszą konkurencję, może być znacznie łatwiejsze. Co za tym idzie, z reguły nie wymaga tak dużych nakładów finansowych jak SEO ogólne. Nadal zapewnia jednak wszystkie płynące z niego korzyści, tj. wzrost ruchu na stronie, szansę na systematyczne pozyskiwanie nowych Klientów, większą rozpoznawalność czy poprawienie wizerunku marki. Nadal pozwala też zwiększać wyniki bez końca i daje dodatkowe możliwości rozwoju, choćby poprzez rozbudowę serwisu czy ekspansję na sąsiednie rynki.
Pozycjonowanie regionalne jest świetną opcją dla wszystkich biznesów działających stacjonarnie lub wyłącznie na określonym terenie. Ze względu na mniejszą konkurencyjność lokalnych zapytań bywa też coraz częściej stosowane przez firmy działające w całym kraju. To niezwykle korzystny i warty rozważenia sposób na skuteczną promocję w sieci.