Pozycjonowanie a urządzenia mobilne - co musisz wiedzieć?
O tym, że strony internetowe przystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych są lepiej oceniane przez Google, można było usłyszeć już w 2012 roku. Kilka lat później optymalizacja pod tym kątem stała się standardem, a teraz to absolutna konieczność. Sprawdź, o czym warto pamiętać!
Z myślą o użytkowniku, czyli dlaczego Google to lubi
Od dobrych kilku lat, ze smartfonów jako głównych urządzeń służących dostępowi do Internetu korzysta regularnie ponad połowa użytkowników sieci. Wpłynęło to znacząco na priorytety zarówno samych właścicieli stron, jak i Google. Największa wyszukiwarka na świecie intensywnie promuje trend mobile-friendly. Bez niego ciężko dzisiaj o budowanie widoczności w wynikach. Ciężko też o jej stabilność i pozyskiwanie ruchu. Dostosowanie do urządzeń przenośnych i jego jakość wpływa bezpośrednio na pozycję strony. To jeden z pierwszych elementów, na które powinien zwrócić uwagę każdy, kto chce prowadzić skuteczne pozycjonowanie. Rzeszów, podobnie jak każde większe miasto, ma wiele agencji, które pomogą Ci zadbać o ten aspekt. Jest on ważny zarówno przy pozycjonowaniu ogólnym, jak i lokalnym.
Responsywna czy mobilna?
Jeśli chcesz samodzielnie dostosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych, musisz najpierw zastanowić się, czy wolisz posiadać stronę responsywną, czy stworzyć osobną wersję mobilną. Witryna responsywna (tzw. RWD), to strona, która dopasowuje swój wygląd do rozmiarów ekranu, na którym jest przeglądana. Witryna mobilna, to osobna wersja Twojego serwisu, przeznaczona wyłącznie dla urządzeń przenośnych. Zdecydowanie większą popularnością cieszy się wariant responsywny. Jego wdrożenie i obsługa nie wymaga tyle czasu, przez co nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów. Co jednak najważniejsze, responsywność sama w sobie, jest od 2015 roku oficjalnym czynnikiem rankingowym. Wersję mobilną, w większości przypadków, korzystnie jest wybrać tylko wówczas, gdy jest ona jedynym wariantem strony (gdy nie tworzysz witryny desktopowej).
Kiedy strona będzie mobile-friendly?
Sama responsywność to nie wszystko, to dopiero punkt wyjścia. Najważniejsza jest oczywiście optymalizacja, a ta, pod kątem urządzeń mobilnych, oprócz elementów standardowych, powinna skupić się jeszcze na kilku dodatkowych. Pierwszy z nich to dostosowanie witryny do wyświetlania na różnych typach urządzeń i systemach. Twoja strona powinna wyświetlać się prawidłowo na każdym smartfonie czy tablecie. Zadbaj też o optymalizację zawartości, czyli przede wszystkim układu i rozmieszczenia nawigacji oraz treści. Strona musi być praktyczna i przejrzysta. Na koniec, skup się też oczywiście na szybkości ładowania. Wpływa ona nie tylko na odczucia użytkowników, ale także na samą ocenę Google.
Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych jest już praktycznie nieodłącznym elementem pozycjonowania. Jeśli zależy Ci na skutecznym SEO, to po prostu musisz o nią zadbać. Bez niej dzisiaj ani rusz.