Łączenie różnych form marketingu jako przepis na sukces
Reklama i marketing to dźwignie handlu, bez których współczesny biznes nie ma tak naprawdę szans na przebicie się przez konkurencję. Jakie rozwiązania wybrać i jakie działania prowadzić, aby osiągnąć sukces? Istotne jest świadome łączenie kilku form marketingu. Kilka słów na ten temat w dzisiejszym artykule!
Dlaczego warto łączyć rozwiązania marketingowe?
Marketing to ogromny worek pełen różnego rodzaju narzędzi i rozwiązań. Wybierać możemy spośród dziesiątek form reklamy: od współpracy z influencerami, przez kampanie Ads, aż po pozycjonowanie. Każda z form reklamy generuje inne efekty i prowokuje inne zachowania użytkowników. Jeśli zależy ci na zwiększeniu widoczności witryny firmy w sieci - wybierz SEO. Jeśli chcesz błyskawicznie sprzedać nadwyżkę towaru w magazynie - stwórz dedykowaną kampanię Google Ads. Jeśli chcesz budować świadomość nowej marki - skup się na reklamie w social mediach. Oczywistym jest, że większości przedsiębiorców zależy na osiąganiu wszystkich powyższych efektów jednocześnie. Z tego powodu zdecydowanie warto wykorzystywać więcej niż jedną formę reklamy w Internecie.
Co powinno być podstawą?
Aby osiągać widoczne i długofalowe efekty działań reklamowych, warto określić podstawę naszej strategii i w dalszej kolejności dobierać do niej kolejne rozwiązania. Najbardziej rekomendowaną formą marketingu pod kątem efektów jest oczywiście pozycjonowanie, znane również jako SEO marketing. Dzięki niemu witryna swojej firmy stanie się w sieci bardziej widoczna. Możesz osiągnąć najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google, a tym samym szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto dodać, że pozycjonowanie buduje trwały efekt, który może być widoczny nawet kilka miesięcy po zakończeniu działań. Możesz również dokonać wyboru słów kluczowych, na których najbardziej ci zależy (zalecane szczególnie w przypadku lokalnych biznesów).
Co oprócz SEO?
Jeśli udało ci się już wdrożyć strategię SEO, pora na znalezienie dodatkowej formy reklamy, która wzmocni twoją sprzedaż. W tym przypadku najlepiej skonsultować się z dedykowanym specjalistą, który doradzi ci najbardziej optymalne rozwiązanie. Pamiętaj, aby przed dokonaniem wyboru dokładnie zweryfikować swoje możliwości finansowe. Jeśli na ten moment nie stać cię na dodatkowe działania marketingowe, skup się na pozycjonowaniu. Lepiej jest realizować jedną strategię w 100%, niż rozdrabniać budżet i niepotrzebnie go przepalać. Nie warto zmniejszać budżetu na SEO, aby móc przeznaczyć środki np. na reklamę w social mediach. Łączenie różnych form reklamowych ma bowiem sens tylko wtedy, gdy na każdą z nich zaplanujesz odpowiedni budżet.