Kompendium wiedzy na temat skutecznego pozycjonowania

Kompendium wiedzy na temat skutecznego pozycjonowania

Chcąc zapewnić stronie internetowej, jak najlepszą lokatę w wyszukiwarce Google, specjaliści SEO wykonują konkretne zabiegi, mające na celu zwiększenie atrakcyjność strony zarówno dla robotów Google, jak i samych użytkowników. Poniżej przedstawiamy 3 działania, które sprawią, że Twoja strona będzie lepiej widoczna od konkurencji.

Słowa Kluczowe

Jeśli chcesz, aby Twoja strona była wartościowsza dla robotów Google, zacznij od słów kluczowych. Z pewnością nie pierwszy raz o nich słyszysz. Na przykład Ty również wpisujesz słowa kluczowe do wyszukiwarki Google. Chodzi o to, że użytkownicy, szukając czegoś w sieci, wpisują kluczowe słowa do serwisu Google. Na przykład chcesz zakupić buty zimowe, ale nie wiesz, w jakim sklepie kupisz takie obuwie. Wpisujesz więc słowa kluczowe „buty zimowe”, a następnie klikasz enter. W taki sposób są używane słowa kluczowe. Jako sprzedawca butów musisz zadbać, aby słowa kluczowe tj. buty zimowe (oraz pokrewne) znalazły się na stronie sklepu internetowego. W ten sposób sprawisz, że gdy potencjalny klient wpisze, takie słowa kluczowe odnajdzie Twój sklep i zakupi faktycznie buty zimowe.

Meta dane

Meta dane a właściwie meta tagi to opisy tego, co znajduje się na Twojej witrynie. Tagi te muszą jednak być odpowiednio napisane, aby odczytywały je właściwie roboty Google. To niestety one na podstawie analizy decydują, na jakiej pozycji wyświetlać dane pozycje w wyszukiwarce Google. Jeśli Twoje strona internetowa znajduje się na platformie WordPress, to system sam Ci podpowie, jakich meta tagów użyć. Możesz także zainstalować dedykowane rozszerzenia, które podpowiedzą, które meta dane przyniosą najlepszy efekt.

Wewnętrzne linkowanie

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z podstawowych działań mających na celu zwiększenie pozycji strony internetowej w Google. Należy jednak wspomnieć, że opanowanie linkowania wewnętrznego wymaga dużo umiejętności oraz precyzji, które można pozyskać na kursach marketingowych. Jednak nie oznacza to, że trzeba się udać od razu na studia lub drogi kurs. Jako właściciel strony internetowej możesz sam zadziałać w tej kwestii. Linkowanie służy do zapewniania przejrzystych ścieżek dla robotów, tworzenia zwartych sieci stron dla użytkowników oraz wzmacniania ogólnej wartości strony, co wpływa na wyższą pozycję w Google. Zanim przystąpisz jednak do linkowania, musisz pamiętać, że takie działania wymagają racjonalnego planu. Nie należy linkować samych linków, ponieważ to może nawet zaszkodzić obecnej pozycji, która ma zostać przecież poprawiona.