Jak zadbać o marketing internetowy swojego biznesu?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes o zasięgu lokalnym czy ogólnopolskim - obecność w internecie to absolutny must-have. Wizytówka Google, dobrze widoczna strona internetowa czy profil w social mediach może pomóc Ci w zdobywaniu zaufania oraz nowych klientów.
Co warto wiedzieć o SEO?
Ujmując to najbardziej obrazowo - to optymalizacja strony w taki sposób, aby była ona widoczna dla wyszukiwarki internetowej. Dotyczy to zarówno samego zoptymalizowania strony, ale nie tylko. Obejmuje również takie działania jak np. prowadzenie kampanii link-buildingowych.
Dzięki dostosowaniu witryny do potrzeb internautów można oczekiwać zwiększenia wartościowego ruchu na stronie. Oznacza to mniej więcej tyle, że po wpisaniu haseł w wyszukiwarkę, które są kluczowe z punktu widzenia danego biznesu - użytkownik wśród wyników otrzyma także odnośnik do Twojej witryny. Jak widać - gra jest warta świeczki.
Korzystaj z darmowych kursów SEO!
Co jednak zrobić, jeśli w Twoim przypadku nie możesz sobie pozwolić na dodatkowy budżet dotyczący obsługi SEO? W pierwszej kolejności warto zadbać o samodzielne dokształcenie się bazując na dostępnych darmowych źródłach wiedzy. Nawet bezpłatny kurs SEO może wyposażyć Cię w przydatną wiedzę z zakresu pozycjonowania. W sieci znajdziesz wartościowe źródła informacji, na których możesz z powodzeniem bazować i wcielać porady w swoją codzienną pracę. Dzięki postępującej digitalizacji dostęp do do wiedzy jest o wiele prostszy niż kilka dekad temu. To powoduje, że z pewnością bez trudu znajdziesz sprawdzone miejsca, w którym możesz się dokształcać w dziedzinie pozycjonowania.
Wizytówka Google - czy warto?
Niezależnie od tego, czy specyfika Twojego biznesu zakłada, że możesz obsługiwać głównie lokalną społeczność (piekarnia, salon fryzjerski, warsztat samochodowy) czy też działasz w ramach całego kraju - uzupełnienie informacji w Google Moja Firma generuje same korzyści! Internauci otrzymają pakiet podstawowych informacji o Twoim biznesie. Zaliczają się tutaj takie wskazówki jak lokalizacja, godziny otwarcia, numer kontaktowy, zdjęcia oraz opinie użytkowników. W czasach rosnącej konkurencji jednym z czynników, który determinuje wybór konkretnego wykonawcy są właśnie pozytywne rekomendacje. Oceny od użytkowników pomagają w budowaniu wizerunku eksperta oraz budują zaufanie między firmą o potencjalnym użytkownikiem.
Obecność firmy w internecie to współcześnie konieczność. Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby zwiększać ruch na Twojej stronie i zapracować na nowe współprace - warto otworzyć się na bezpłatne źródła wiedzy w postaci kursów SEO.