Jak sprawdzać agencję SEO?

Chcesz zacząć pozycjonować swoją stronę internetową i zastanawiasz się, jak wybrać naprawdę dobrą agencję SEO? Służymy pomocą, dzięki naszemu krótkiemu poradnikowi przebijesz się łatwo przez marketing i zweryfikujesz agencję przed rozpoczęciem współpracy. Nie trafisz więc na szemrane usługi i zaczniesz realnie zwiększać swoją widoczność.

Przede wszystkim kontakt

Pierwsza rzecz, którą zawsze należy zweryfikować, to to, jak agencja podchodzi do swoich potencjalnych Klientów. Długie oczekiwanie na odpowiedź, nieodbieranie telefonu czy kompletne ignorowanie maili zazwyczaj nie zwiastuje niczego dobrego, niezależnie od renomy, opinii czy prezentowanych na stronie kuszących wyników. Stały i rzeczowy kontakt to podstawa przy współpracy, tak samo jak otwartość na pytania i chęć wyjaśniania niejasnych kwestii. Jeśli jeszcze przed zdecydowaniem się na usługę agencja odpowiada zdawkowo i niechętnie, to najprawdopodobniej najlepszym wyborem będzie ominięcie jej szerokim łukiem. Warto zapytać też o to, jak przebiega kontakt w trakcie współpracy.

Raporty kluczem do dobrze wydanych pieniędzy

Rzecz absolutnie konieczna. Jeśli chcesz sprawdzić, czy danej agencji SEO faktycznie zależy na dobrze jej Klientów, zapytaj o to, czy przedstawiają raporty ze swojej pracy. Tylko dzięki nim będziesz wiedzieć, za co tak naprawdę płacisz. SEO jest czasochłonne i w dużej mierze niewidoczne "gołym okiem", ponieważ dotyczy aspektów technicznych. To dlatego raporty z podejmowanych przez agencję działań powinny być standardem. Decydując się na współpracę bez nich, kupujesz kota w worku. Jeśli okaże się, że raporty są częścią usługi, zapytaj o ich szczegółowość, czyli to, co się w nich tak właściwie znajduje. Im więcej informacji na temat tego, jak przebiega praca nad stroną, tym lepiej.

Kto będzie zajmował się Twoją stroną?

Ostatnia, aczkolwiek równie ważna sprawa, którą warto zweryfikować. Wiedząc o raportach i kontakcie, zapytaj o to, kto dokładnie będzie zajmował się Twoją stroną i czy będziesz w stanie porozmawiać z tą osobą bezpośrednio. To niezwykle ważne, ponieważ wiele agencji odgradza murem swoich specjalistów od Klientów, przez co powstają liczne nieporozumienia. W razie ewentualnych problemów, pytań czy niejasności ciężko też uzyskać przez to pomoc. Jeśli osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie Twojego serwisu będzie zawsze dostępna, problem nie będzie istniał.

Od właściwego wyboru agencji SEO zależy skuteczność i w efekcie opłacalność całego pozycjonowania. Jeśli nie chcesz źle trafić, nie sugeruj się opiniami, obietnicami czy ceną. Poświęć trochę czasu, by zadać kilka kluczowych, przedstawionych tutaj pytań. Dzięki nim będziesz mieć pewność, że Twoja inwestycja się zwróci.