Jak osiągnąć sukces w e-commerce?

Jak osiągnąć sukces w e-commerce?

Trudno nie odnieść wrażenia, że całkowicie zmieniliśmy nasze preferencje zakupowe. Wystarczy tylko spojrzeć na to, gdzie najczęściej w ostatnim czasie kupujemy nie tylko produkty codziennego użytku, ale także wszelkiego rodzaju fanaberie. Coraz mniej osób wybiera wielogodzinną wycieczkę do galerii handlowej. Zamiast tego kładziemy się wygodnie na kanapie z laptopem lub tabletem i robimy zakupy w Internecie.

Współpraca z przeglądarką

Osoba przeglądająca Google w poszukiwaniu interesujących ją produktów lub usług widzi tylko i wyłącznie wierzchołek góry lodowej. A pod powierzchnią, w przestrzeni niewidocznej dla odbiorcy, pracownicy agencji marketingowych widzą pozycjonowanie stron. Kielce, Gdańsk, Poznań - niezależnie od lokalizacji Twojego biznesu, wszędzie procedura wygląda analogicznie. Celem jest promocja stron internetowych w takich sposób, aby były one widoczne na pierwszej stronie przeglądarki, co znacząco zwiększa szansę na odwiedzenie jej przez potencjalnego klienta. W jaki sposób to zrobić? Na przykład poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz link building.

Zaplecze analogowe

Większość odbiorców słyszących frazę "e-commerce" skupia się przede wszystkim na przestrzeni online. Należy jednak pamiętać, że cała procedura nie odbywa się tylko i wyłącznie w internecie. Każdy produkt musi zostać przewieziony w odpowiednie miejsce przez kuriera. Dodatkowo, potrzeba całego zespołu pracowników przestrzeni magazynowej, aby móc w jak najkrótszym czasie znaleźć ten produkt w hali oraz go rozdysponować. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której cały ten proces będzie mógł się odbywać bez ogromnego wkładu ludzi przy okazji przenoszenia oraz dostarczenia Twoich zamówionych kilka dni butów lub sukienki. Na taką kolej rzeczy będziemy musieli poczekać kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt lat.

Potęga mediów społecznościowych

Wszyscy ich używamy. Spędzamy po kilka godzin dziennie przeglądając mniej lub bardziej ambitne treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze, a ostatnimi czasy nawet na TikToku. Nie uchodzi to uwadze wielu przedsiębiorców. Okiełznanie algorytmu mediów społecznościowych nie należy do najprostszych wyzwań, jednak jeżeli ono się powiedzie, to jesteśmy w stanie dotrzeć z naszymi produktami do niezwykle dużej grupy potencjalnych klientów. Działa to dość analogicznie do pozycjonowania w przeglądarce - właściwe działania oraz połączenie z działaniami na innych stronach pozwala na pokazanie takich treści, które odbiorcę mogą potencjalnie zainteresować w kontekście zakupowym.