Google Moja Firma - zakładamy i optymalizujemy wizytówkę
Google Moja Firma to darmowe narzędzie pozwalające na prezentowanie w Mapach Google podstawowych danych o Twojej firmie. To istotne z punktu widzenia marketingu rozwiązanie, które jest w pełni bezpłatne. Niezbędne w pozycjonowaniu lokalnym, ale mogące także wspierać SEO ogólne. Sprawdź, jak prowadzić wizytówkę Google.
Dlaczego warto prowadzić wizytówkę Google Moja Firma?
Od jakiegoś czasu, Google wyświetla na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania nie tylko linki do stron, ale także odnośniki z map. Wszystko dlatego, że w zależności od treści wpisanego przez użytkownika zapytania i stojącej za nią intencji, taki wynik może być bardziej użyteczny. Poprzez właściwie zoptymalizowaną i prowadzoną wizytówkę możesz więc zyskać dzięki temu dodatkowy, wartościowy ruch. To szczególnie korzystne dla biznesów stacjonarnych. Obecność w GMF, ze względu na konieczność weryfikacji, może zwiększać też autorytet Twojej witryny w oczach algorytmów, podnosząc tym samym jej pozycję. Między innymi dlatego jest to ważny punkt strategii SEO, szczególnie jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie. Szczecin jest miastem, w którym działasz? Koniecznie zadbaj o wizytówkę Google! Dzięki niej trafi do Ciebie więcej użytkowników z najbliższej okolicy.
Jak założyć profil Google Moja Firma?
Na początek warto zaznaczyć, że GMF, poprzez bezpośrednie powiązanie z mapami, jest przeznaczone wyłącznie dla firm posiadających stałą, fizyczną siedzibę. Dla biznesów działających wyłącznie w sieci założenie jej może być więc niemożliwe. Jak przebiega sam proces rejestracji? To banalnie proste. Zaloguj się do swojego konta Google i przejdź na stronę Google Moja Firma. Kliknij "Zarządzaj teraz" i upewnij się z pomocą wyszukiwarki, czy wizytówka Twojej firmy nie została dodana (wówczas możesz przejąć nad nią kontrolę). Następnie kliknij w "Dodaj informacje o swojej firmie w Google". Teraz wystarczy skrupulatnie wypełniać kolejne kroki, przez które przeprowadzi Cię przejrzysty kreator. Na koniec otrzymasz propozycję weryfikacji, nie pomijaj jej. Bez niej Twoja wizytówka nie będzie w pełni aktywna ani widoczna w mapach.
Optymalizacja i prowadzenie wizytówki Google
Jeśli chcesz, by profil Twojej firmy w Google wpływał pozytywnie na SEO i pozyskiwanie ruchu, musisz o niego odpowiednio zadbać. Przede wszystkim, uzupełnij wszelkie możliwe dane kontaktowe i informacje, pamiętając o tym, że powinny być one zgodne z tymi, które są opublikowane na Twojej stronie. Nie zapomnij też o adresie samej witryny. Dodaj reprezentatywne i zachęcające do skorzystania z oferty zdjęcia. Nie tylko te przedstawiające samą siedzibę z zewnątrz i wewnątrz, ale także te przedstawiające produkty czy realizację świadczonej usługi. To ważny element pod kątem budowania zaufania potencjalnych Klientów. Jeśli prowadzisz bloga, to na bieżąco udostępniaj także publikowane posty w swojej wizytówce. No i najważniejsze, zachęcaj Klientów do wystawiania pozytywnych opinii, a na wszystkie otrzymane, odpowiadaj. Na dłuższą metę to aspekt kluczowy, podobnie jak regularne aktualizowanie danych.
Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma nie jest ani trudne, ani szczególnie czasochłonne. Pozwala za to na skuteczne wspieranie SEO i pozyskiwanie dodatkowego ruchu, a często także, bezpośrednio poprzez mapy, nowych Klientów. Warto o nią dbać.