Do czego służy Google Search Console?
Każdy, kto posiada stronę internetową i myśli poważnie o swoim biznesie dobrze wie, że aby witryna była wizytówką firmy, musi być odpowiednio zoptymalizowana i czytelna. Jednym z narzędzi pozwalającym na wychwycenie ewentualnych błędów i ogólną analizę strony internetowej jest właśnie Google Search Console.
Wskazanie błędów i gotowe rozwiązania
Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które umożliwia szereg działań analitycznych. Najogólniej mówiąc: jest to platforma służąca do analizy witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek oraz słów kluczowych. Konsola Google pozwala między innymi na pomiar ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Google oraz weryfikację stanu zaindeksowania strony. Dzięki Search Console można także wykryć szereg błędów i wykluczeń wynikających np. z przekierowań, tagów kanonicznych i komunikatów 404. Oprócz wskazania konkretnych niedociągnięć otrzymujemy również gotowe sugestie dotyczące ich rozwiązania.
Responsywność witryny
Kwestia wychwytywania błędów tyczy się także responsywności strony. Rozwój technologii mobilnej zmusił posiadaczy stron internetowych do ich odpowiedniego przystosowania pod tym kątem. Responsywność to inaczej przystosowywanie się Google Search Console jest niezbędny podczas weryfikacji, czy dana witryna jest w pełni kompatybilna ze smartfonem. Narzędzie to pokazuje wszelkie błędy, które należy poprawić. Są to między innymi: zbyt mała czcionka, elementy ruchome i klikalne położone zbyt blisko siebie lub tekst ułożony szerzej, niż ekran telefonu. Dzięki korzystaniu konsoli Google możemy także skutecznie kontrolować naszą witrynę pod względem występowania złośliwego oprogramowania.
Weryfikacja słów kluczowych i kontrola nad kampanią.
Google Search Console daje także możliwość przesłania mapy strony internetowej, która wesprze indeksowanie podstron znajdujących się w witrynie. Narzędzie dostarcza również szereg bardzo wartościowych danych na temat słów kluczowych, po wpisaniu których użytkownicy trafiają na naszą stronę internetową. Pełen podgląd zapytań i informacje na temat wejść z konkretnych fraz sprawiają, że konsola Google jest doskonałym narzędziem w marketing internetowym.
Google Search Console jest jednym z najważniejszych narzędzi do zarządzania kampaniami Google Ads oraz pozycjonowaniem. Jest szczególnie przydatna podczas realizowania płatnych kampanii Google Ads. Dzięki danym zbieranym przez konsolę Google możemy mieć pełną kontrolę nad budżetem reklamowym oraz grupą docelową, do której kierowane są komunikaty.
Jeżeli jeszcze nie poznałeś możliwości, jakie daje korzystanie z Google Search Console, koniecznie nadrób zaległości. Jest to bowiem narzędzie, które z pewnością pozytywnie wpłynie na twoją stronę internetową i jej pozycjonowanie.