Czy opłaca się inwestować w kampanie Facebook ads? Sprawdźmy!
Dziś z mediów społecznościowych korzysta prawie każdy – niezależnie od wieku, statusu, płci czy miejsca zamieszkania. Oznacza to, że w gąszczu sieci społecznościowej czeka na nas ogromne grono potencjalnych odbiorców naszych usług i produktów. Jak do nich trafić? Czy wystarczy korzystanie z płatnej reklamy na Facebooku, aby trafić do grupy osób zainteresowanych ofertą naszej firmy? Zapraszamy do lektury!
Facebok Ads – co to takiego?
Facebook Ads to określenie, którego używa się dla nazwania systemu reklamowego na Facebooku. Nie jest to termin wypromowany przez założycieli popularnego serwisu społecznościowego. Pojęcie to przyjęło się wśród marketingowców, ponieważ nawiązuje do podobnego systemu reklamowego Google'a, czyli Google Ads (dawny AdWords). W tym miejscu warto dodać, że w ostatnim czasie możemy również spotkać się z terminem Meta Ads – on również oznacza system płatnych kampanii reklamowych na Facebooku. Nazwa Facebook zostanie w najbliższym czasie przemianowana na Meta – zmiany te zachodzą na naszych oczach i zaczynają się właśnie od biznesowej strony portalu. Dlatego dziś, biznesowa odsłona Facebooka nazywa się Meta for Business. Kiedy podstawowa wersja Facebooka zostanie przebrandowana na Metę? To wiedzą tylko założyciele platformy!
Jak działają kampanie reklamowe na Facebooku?
Kampanie reklamowe na Facebooku polegają na wyświetlaniu treści w formie nienachalnych, niewyskakujących reklam. Są to najczęściej tak zwane posty sponsorowane wyświetlane na tablicy na fb lub w bocznej sekcji poniżej opcji przełączania profilów. Reklama w formie postów jest ukierunkowana na konkretną grupę docelową. Facebook zbiera dane na nasz temat i dostosowuje wyświetlane reklamy do naszych preferencji w podobny sposób, jak robi to Google. Co zrobić, aby post na FB był sponsorowany? Jeżeli wykupimy opcję reklamy na Facebooku, to możemy ustalić sponsoring dowolnego postu – w takiej sytuacji określamy czas trwania promocji i grupę docelową.
Czy warto wykupić płatne kampanie reklamowe na Facebooku?
Czy warto zainwestować w sponsorowaną reklamę na Facebooku? Naszym zdaniem warto, pod warunkiem że dobrze sprofilujemy jej odbiorców. Kampanie Facebook ads mogą realnie zwiększyć firmowe obroty, pod warunkiem że nasza reklama realnie zainteresuje odbiorcę. Dlatego obok samego sprofilowania grupy docelowej ważna jest również atrakcyjność samej reklamy. Warto więc skorzystać z usług profesjonalnego marketingowca w zakresie opracowania strategii płatnej kampanii reklamowej na Facebooku.